Digital kommunikatör till ÖoB

Digital kommunikatör till ÖoB

Runsvengruppen-ägda ÖoB är idag en av landets ledande lågpriskedjor. Kedjan har nära 100 varuhus runt om i landet, sysselsätter drygt 1 500 personer och omsätter ca 4 mdkr. Vi söker nu en ny kollega till den nyinrättad befattning Digital kommunikatör.

Digital kommunikatör till ÖoB

Sedan 1948 bedriver ÖoB handelsverksamhet under signumet “en god affär”. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB. Marknadsarbete och försäljning sköts huvudsakligen via den rikstäckande butikskedjan ÖoB. Runsvengruppen-ägda ÖoB är idag en av landets ledande lågpriskedjor. ÖoB är ett av Sveriges tio starkaste varumärken inom detaljhandeln. Kedjan har nära 100 varuhus runt om i landet, sysselsätter drygt 1 500 personer och omsätter ca 4 mdkr. Runsvengruppen har under en lång tid haft en mycket stabil tillväxt och lönsamhet och är därför finansiellt mycket stark. Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi söker nu en ny kollega till den nyinrättad befattning Digital kommunikatör.

Vilka är arbetsuppgifterna och vad ansvarar du för?

Som Digital kommunikatör arbetar du med den digitala kundupplevelsen och har som huvuduppgift att utveckla och säkerställa det digitala uttrycket multikanalt.

Du ansvarar för att planera, skriva, producera och publicera content till digitala kanaler såsom nyhetsbrev, sociala medier och Öob.se. Vår nystartade kundklubb kommer vara ett prioriterat område för dig. Kundklubbsarbetet innebär både att rekrytera nya medlemmar samt stärka lojaliteten med våra befintliga medlemmar. Du arbetar både operativt och strategiskt med att utveckla de digitala kommunikationskanalerna.

Din kompetens/profil

Du är kreativ med ett bra språkligt gehör som kan anpassa tonalitet och innehåll efter behov, kanal och målgrupp. Du har bred erfarenhet av digitala kommunikationskanaler, vana att arbeta med A/B-tester och att följa upp både kundbeteenden och resultat för att utifrån insikt utveckla kommunikationen.

Du har god kunskap i verktyg såsom

–       Adobe (Photoshop och InDesign),

–       E-postmarknadsföring (Voyado, Apsis eller liknande),

–       Google Analytics

–       CMS/Webb/SEO/SEM.

Du är nyfiken, självgående, serviceinriktad och strävar efter att ständigt utvecklas i din yrkesroll.

Vilken erfarenhet behövs?

Du har relevant utbildning inom marknadsföring/digital kommunikation och erfarenhet från liknande roll, gärna inom detaljhandeln.

Din passion är att skapa slagkraftig kommunikation och du har mycket god förmåga att kommunicera via text, bild och rörligt material i digitala kanaler.

Det är meriterande om du arbetat med e-handel och kundklubbar.

Hyruppdrag med god möjlighet till tillsvidareanställning

Interimsuppdraget är på 100% under 6 månader med ambition att efter hyruppdragets slut övergå i en tillsvidareanställning hos ÖoB. Under uppdraget är du anställd eller underkonsult via Interim Marketing Solutions med placering hos företaget.

Tillträde till uppdraget sker snarast möjligt med hänsyn till nuvarande anställning/uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan omgående, så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och uppdraget kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så vänta inte med att söka!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedIn-profil genom att klicka på den gröna ansökningsknappen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, Headhunter / Senior Consultant / CEO, på mail johan@interimmarketing.se 

Interim Marketing Solutions AB

– Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se