CRM-Chef till ÖoB

CRM-Chef till ÖoB

Runsvengruppen-ägda ÖoB är idag en av landets ledande lågpriskedjor. Kedjan har nära 100 varuhus runt om i landet, sysselsätter drygt 1 500 personer och omsätter ca 4 mdkr. Vi söker nu en ny kollega till den nyinrättad befattning som CRM-Chef.

CRM-Chef till ÖoB

Sedan 1948 bedriver ÖoB handelsverksamhet under signumet “en god affär”. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB. Marknadsarbete och försäljning sköts huvudsakligen via den rikstäckande butikskedjan ÖoB.

Runsvengruppen-ägda ÖoB är idag en av landets ledande lågpriskedjor. ÖoB är ett av Sveriges tio starkaste varumärken inom detaljhandeln. Kedjan har nära 100 varuhus runt om i landet, sysselsätter drygt 1 500 personer och omsätter ca 4 mdkr. Runsvengruppen har under en lång tid haft en mycket stabil tillväxt och lönsamhet och är därför finansiellt mycket stark.

Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad.

Vi söker nu en ny kollega till den nyinrättad befattning som CRM-Chef.

Vilka är arbetsuppgifterna och vad ansvarar du för?

Som CRM-Chef leder du vårt kundutvecklingsarbete framåt med målet att bygga en kundplattform och att multikanalt utveckla relationen med befintliga kunder.

Du ansvarar för drift och utveckling av vår nystartade kundklubb och arbetar proaktivt för att rekrytera nya samt stärka lojaliteten med våra befintliga medlemmar. I din roll ingår budgetansvar och du kommer att ansvara för vårt interna tvärfunktionella forum med uppdrag att säkerställa kundresan och kundmötet i alla led.

ÖoB är inne i ett större förändringsarbete vilket innebär att det finns stor utvecklingspotential i din befattning som CRM-Chef.

Som digital chef inom kundkommunikation har du ett strategiskt ansvar. Förutom struktur och vägval, som för rätt person innebär roliga utmaningar, innebär befattningen ett operativt ledarskap för de medarbetare som ingår i CRM-teamet. 

Din kompetens/profil

Du har ett starkt kundfokus, är drivande, analytisk och målfokuserad. Du är van att driva förändringsarbete, har goda ledaregenskaper och erfarenhet från liknande uppdrag. Du har helhetsperspektiv och genuin förståelse för hur kundmöte, kunderbjudande och teknik måste samspela.

Vi ser att du är en trygg person som tycker om förnyelse och förändring vilket du också applicerar i ditt ledarskap. Du är tydlig och har förmågan att skapa intern kunskap och engagemang kring kundutveckling.

Vilken erfarenhet behövs?

Du har relevant utbildning och erfarenhet från liknande roller, gärna inom detaljhandeln. Du är kunnig inom både digital och analog kommunikation. Erfarenhet från ledande roll inom e-handel är mycket meriterande. Vi arbetar med Voyado.

Interimsuppdrag eller tillsvidareanställning – vilket passar dig bäst?

Interimsuppdrag eller tillsvidareanställning på 100%. Vid interimsuppdrag är ambitionen att efter uppdraget övergå i en tillsvidareanställning hos ÖoB.

Tillträde till uppdraget/tillsvidareanställningen sker snarast möjligt med hänsyn till nuvarande anställning/uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan omgående, så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och uppdraget kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så vänta inte med att söka!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedIn-profil genom att klicka på den gröna ansökningsknappen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, Headhunter / Senior Consultant / CEO, på mail johan@interimmarketing.se 

Interim Marketing Solutions AB

– Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se