Vill du ha världens roligaste arbete?!

Vill du ha världens roligaste arbete?!

Marknadsansvarig till Great Place to Work

Vi på Great Place to Work är i stark tillväxt och förstärker därför vårt team med en ny stjärna som ska ansvara för vår marknadsföring och kommunikation.

Det här är Great Place to Work 

Great Place to Work® är ett internationellt organisationsutvecklingsföretag som grundades 1992 i San Fransisco. Vi utvärderar och utvecklar arbetsplatskultur för alla typer av företag och organisationer.

Great Place to Work vet att en framgångsrik arbetsplatskultur gör alla till vinnare. Som experter på vad som skapar den bästa arbetsplatskulturen och hur man kan jobba för att uppnå den, bidrar vi till en utveckling av både människor och affären, vilket är viktigt för ett blomstrande samhälle och ger kraft till Sverige.

Vi är verksamma i 60 länder och har cirka 700 anställda. Kunderna är allt från stora internationella till lokala företag och organisationer. (Mer information finns på: www.greatplacetowork.se

I Sverige är vi 18 medarbetare och sitter i hemtrevliga lokaler på Kungsgatan. Vi har en grym gemenskap, jobbar hårt, gör skillnad och har riktigt kul tillsammans. Våra värderingar, Driv, Omtanke och Värdeskapande, genomsyrar vår kultur.

Är det här du?

Driv – Du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom marknad- och kommunikationsområdet, tar initiativ även proaktiv och är självgående. Lösningsfokuserad, jamen självklart!

Värdeskapande – Du ser affären som det centrala, vilket du självklart har fokus på i allt du gör. För dig skapar generositet värde.

Omtanke – Du har en naturlig social kompetens vilket bla omfattas av ditt sätta att inkludera alla du har en interaktion med. Glimten i ögat kommer naturligt för dig.

Det här blir dina ansvarsområden:

  • Marknadsstrategi, plan och budget samt kommunikationsplan utifrån framtagen kommunikationsplattform.
  • Arbetet med Great Place to Works varumärkesstrategi och tillhörande aktiviteter.
  • All marknadsföring inklusive extern kommunikation för Great Place to Works varumärke, tjänster och events (allt från frukostseminarier till prisutdelningar.)
  • Säkerställa att marknadsinsatser generar affärer
  • PR-insatser såväl planerade som reaktiva.
  • Koordinering av interna möten, konferenser och dylikt.

Vi vill att du har följande kunskap och kompetens:

  • Skriva och genomföra marknads- och kommunikationsstrategi.
  • Har samarbetat med säljorganisationen så att sälj- och marknadsstrategin synkar och affärer genereras effektivt.
  • Underhålla ditt etablerade kontaktnät inom marknad- och kommunikationsområdet.
  • Hög kunskap och erfarenhet av sociala medier (Tex strategi, kanaler, annonsering etc)
  • Kunskap om SEO/SEM och Google Analytics
  • God vana att arbeta i t.ex. InDesign, Photoshop, Apsis eller motsvarande
  • Väl förtrogen med MS Office-paketet

Du har den här erfarenheten:

  • Minst 5 års erfarenhet av strategisk och operativ marknadsföring inklusive kommunikation i ett B2B tjänsteföretag.
  • Väl förtrogen och har egen erfarenhet av att arbeta med Inbound Marketing
  • God erfarenhet utav samarbeta med säljteam för att maximera affären
  • Arbete i mindre tillväxtorganisation
  • Dokumenterad erfarenhet av design och skapande av både intern- och kampanjmaterial

Detta erbjuder vi dig

Som medarbetare på Great Place to Work får du med passion och driv bidra till att bygga en bättre värld genom att stötta organisationer att utveckla kulturen på sina arbetsplatser.

  • Tjänsten är ny, så du har möjlighet att vara med och forma den i stor grad
  • Bra förmåner som tex högt friskvårdsbidrag, lojalitetsbonusar etc
  • Möta fantastiska kunder
  • Vara en del av vårt fantastiska gäng med härliga kollegor
  • Arbeta och utvecklas i en liten växande organisation där allt du gör skillnad
  • Sitta i hemtrevliga och charmiga lokaler mitt i city

Tjänstens omfattning och rekryteringsprocessen

Tjänsten är på heltid (100%) och är en tillsvidareanställning. Tillträde sker efter överenskommelse med hänsyn till nuvarande anställning/uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan omgående! Så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och befattningen kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så sök NU!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedIn-profil genom att klicka på den gröna ansökningsknappen längst ner i annonsen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, Headhunter / Senior Consultant / CEO, johan@interimmarketing.se 

Interim Marketing Solutions AB

– Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se