Head Of Content Marketing Interim – KPMG

Head Of Content Marketing Interim – KPMG

KPMG är en arbetsplats för dig som vill göra skillnad. Vi är ett av världens ledande kunskapsföretag och en trygghet för våra kunder – vi förmedlar insikt och guidar på den förändringsresa som alla verksamheter idag befinner sig på. Det kan handla om att transformera hela eller delar av en organisation och dess arbetssätt, hur man hanterar potentiella risker, cybersäkerhetshot eller hur man maximerar kundupplevelsen i en digitaliserad värd. Vi är även experter inom analys, M&A, revision- och skatterådgivning, för att bara nämna några områden av vår verksamhet. I Sverige är vi ca 1500 kollegor och en del av KPMG:s globala kunskapsnätverk med över 200 000 kollegor i hela världen. Som Head of Content Marketing ingår du i ett sammansvetsat team med en central roll i den svenska verksamheten.

Head of Content Marketing Interim

Vad gör du som Head of Content Marketing på KPMG Sverige?

Tillsammans med det centrala marknadsteamet arbetar Head of Content Marketing både strategiskt och operativt med att definiera och genomföra KPMG Sveriges innehållsmarknadsföringsstrategi i syfte att bl a driva brand awareness. Detta tillsammans med det content-team du coachar och arbetsleder.

Personen vi söker är en senior marknadsförare, med förmåga och färdigheter att rådge affärssidan med nya, framtidsinriktade och kreativa innehållsidéer som ger starkt ROI.

 
Vem är det vi söker?

För att matcha den här rollen skulle vi gärna se att du har arbetat med content i flera olika kanaler och inom flera olika ämnesområden inom B2B. Du är en riktigt bra skribent/Copywriter, både på svenska och engelska, och du har en förståelse för vilken sorts kommunikation som fungerar när professionella tjänster skall kommuniceras till B2B-marknaden.

Om du är en person som vill tänka strategiskt och ha det större perspektivet på marknadsföring, kommer detta att vara en bra matchning. Du har erfarenhet av att driva marknadsföringsprojekt från början till slut utifrån tydligt fastställda mål.

Förutom att planera företagets innehållsaktiviteter samt ge råd till verksamheten kring marknadsföring generellt, kommer du också att skriva, redigera och publicera innehåll själv.

Vi ser att du, förutom att ha en bra överblick över alla projekt i content-teamet, inte är rädd för att själv hugga i och producera! – Är detta du?

Vilka är arbetsuppgifterna?

·      Övergripande fungerar du som ”Redaktionschef” och håller bla koll på leveransomfattning, content-teamets arbetsfördelning och prioriteringar etc.

·      Utveckla contentstrategi och innehållsaktiviteter i linje med kort- och långsiktiga marknadsföringsmål

·      Coacha teamet och säkerställa kvalitet i innehållet (redigering, korrläsning mm)

·      Uppdatera och implementera rutiner och riktlinjer kring marknadsföring/varumärke tillsammans med det centrala marknadsteamet

·      Skapa och publicera engagerande innehåll, framförallt skriftligt, både på svenska och engelska

De här egenskaperna och erfarenheterna ser vi att du har:                            

·      Du är en genomförare och löser problemen om de uppstår

·      Du är en stark relationsbyggare som snabbt kan sätta dig in i nya frågeställningar, uppgifter och utmaningar

·      Ansvar är något du både känner och tar

·      Du är kommunikativ och vet hur man når genom bruset både hos interna och externa målgrupper

·      Du är trygg i att driva projekt och att fatta beslut utifrån din erfarenhet och kompetens

·      Du har en coachande attityd både gentemot beställare och teammedlemmar

·      Att formulera sig på såväl svenska som engelska kommer naturligt för dig, en stor del av företagets kommunikation sker i dag på engelska. Att ha arbetat på börsnoterat bolag med kommunikation på flera språk är inget krav men är en klar fördel.

Hyruppdragets omfattning och process

Interimsuppdraget är på 100% under ca 12 månader. Under uppdraget är du anställd eller underkonsult via Interim Marketing Solutions med placering hos KPMG i Stockholm.

Tillträde till uppdraget sker med start under första halvan av oktober 2020 eller snarast möjligt med hänsyn till nuvarande anställning/uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan omgående, så länge annonsen är publicerad är du välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer genomför vi löpande och uppdraget kan därför tillsättas med kort varsel under processen, så vänta inte med att söka! 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedIn-profil genom att klicka på den gröna ansökningsknappen.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, på mail johan@interimmarketing.se  

Johan Larsson, Headhunter / CEO / Founder

Interim Marketing Solutions AB

 

Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se