Sharepointdesigner/Utvecklare

Sharepointdesigner/Utvecklare

Länsförsäkringar söker Designer/utvecklare till uppdrag

Vi söker en designer/utvecklare för att ta fram en Sharepointbaserad lösning för kommunikation och samverkan kring IT-arkitektur inom LFAB och Länsförsäkringsgruppen samt för att bygga innehållet inom prioriterade områden.

Till stöd för det senare finns tillgång till våra arkitekter och befintligt strukturkapital.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget går ut på att utveckla en site för effektiv kommunikation och modernt samarbete inom verksamhetsområdet IT-arkitektur på LFAB. Utveckling sker i Sharepoint 2019 on prem och skall vara kompatibel med Microsoft365. Kommunikationen ska nå ut till breda målgrupper inom företaget. Det ställer höga krav på att slutresultatet andas professionalism och att innehållet skapar insikter och engagemang.

Siten skall bla. kunna innehålla följande funktionalitet:

  • Kommunikation
  • Nyhetsflöden
  • Kalender
  • Presentation
  • Lagring av styrande dokument
  • Visualisering av information
  • Viss Interaktivitet

Till hjälp och utgångspunkt finns en konceptuell skiss av siten samt ett framtaget faktainnehåll. Idag finns också en befintlig Sharepoint-site med en mindre egenutvecklad komponent för hantering av dokument. Denna behöver migreras till den nya miljön. Utveckling ska ske enligt standard/rekommendation och best practices för Microsoft-produkter för att underlätta framtida utveckling och förvaltning. Siten ska så långt som möjligt kunna följa med i och dra nytta av Microsofts produktstrategi och utveckling.

Kompetenskrav

  • Mycket stor erfarenhet av att ta fram koncept och implementera siter för intern kommunikation och informationsspridning.
  • God förmåga att redaktionellt utveckla text- och bildmaterial
  • Erfarenhet av tillämpning, utveckling och konfiguration av produkter från Microsoft.
  • Erfarenhet av utveckling och konfiguration av Microsoftprodukter för modernt samarbete (Exempelvis, Teams, Yammer,mm)
  • Stor erfarenhet av utveckling och konfiguration av siter baserade på Microsoft Sharepoint
  • Förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt för att säkra sin egen leverans.

Period och omfattning

Hyruppdraget är på 100% via Interim Marketing Solutions med start så snart som möjligt och som längst tom 2020-12-31. Uppdraget beräknas till 6 veckor från start

För det här uppdraget samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, på mail johan@interimmarketing.se    

Vi ser fram emot att ta del utav din ansökan snarast. Urval och intervjuer genomför vi löpande och uppdraget kan därför tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med din ansökan. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedInprofil genom att klicka på ansökningsknappen.   

Välkommen med din ansökan!   

Johan Larsson, Headhunter / CEO / Founder

Interim Marketing Solutions AB

Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se