Kategoriansvarig Freshfood – Interimsuppdrag

Kategoriansvarig Freshfood – Interimsuppdrag

Vi söker nu en interimskonsult till uppdraget som kategoriansvarig för Freshfood. Arbetet innebär att leda och utveckla olika varugrupper inom Freshfood, såsom korv, kaffe, bakeoff, varm och kall mat etc på företagets bemannade stationer. Tjänsten är ett uppdrag på sex månader med start senast 1 april.

Jobba för framtiden redan idag

Företaget har sedan flera år haft ett fokus på Freshfood som en mycket viktig del av sitt kunderbjudande. En medveten satsning sker på att få fram nya spännande maträtter utan att tumma på kvalitét eller råvaror. Tanken är att det ska finnas flera varianter av mat att välja på, alltifrån hälsosamma rätter till mer klassiska alternativ.  

Uppdragsbeskrivning i stort

I rollen kommer du att styra kategorin Freshfood för att säkerställa att företaget har en ledande roll i den framtida marknadsutvecklingen. I ditt arbete ingår därför att kontinuerligt förtydliga, vidareutveckla och modernisera kategorin och kunderbjudandet för att optimera försäljningen och resultatet. 
Du trivs med att arbeta proaktivt och har en stark vilja att arbeta med ständig utveckling av kategorin för att bli branschledande. I rollen rapporterar du till Chef för Koncept & Kategori och kommer att ingå i ett erfaret och kunnigt team om 9 personer. 

Vad innebär arbetet?

  • Arbeta med affärs- och strategiplanering för utveckling av båda kategorierna 
  • Följa lönsamhet per produktkategori för de bemannade stationerna 
  • Ansvara för sortiment och prisstrategi för varugrupperna inom kategorierna 
  • Manualformulering till butikspersonal 
  • Framtagning av planogram 
  • Driva och ansvara för leverantörsförhandlingar samt inköp inom kategorierna 
  • Nära relation till våra leverantörer för att tillsammans med dem arbeta med produktutveckling 
  • Att ha god och nära dialog med våra partners  

Du blir en viktig del av företaget

– en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut.  

Har du den här bakgrunden? 

Vi söker dig som har några års erfarenhet av detaljhandeln, alternativt hotell-och restaurangbranschen, där du ansvarat för en kategori eller har arbetat med att utveckla koncept inom mat. Vi söker en person med en kommersiell förståelse och har du erfarenhet av innovation och förändring inom en liknande kategori är det ett stort plus. Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet. 

Är det här du?  

För att trivas i den här rollen behöver du ha förmågan att skapa goda relationer och trivas i en operativ såväl som strategisk roll. Du har en kommersiell förståelse och ett pragmatiskt arbetssätt och en vilja att skapa affärsvärde för verksamheten. Viktigt är att du vågar tänka utanför invanda mönster och våga komma med idéer för att lyfta och utveckla kategorin framåt. I rollen samspelar du med många interna och externa parter vilket gör att en social framtoning är av stor vikt. Du har ett analytiskt och strategiskt tänkande som samtidigt fungerar i en operativ miljö. Du är en kreativ person med stort intresse för trender och förståelse för kundens preferenser. För att trivas hos oss och för att vi ska trivas med dig tror vi att du har en ödmjuk approach, förmåga att samarbeta och en stark egen motor. Du har god kommunikationsförmåga samt relationsbyggande förmåga med stor social kompetens. Du lever upp till företagets code of conduct och värderingar och är ett gott föredöme.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. 

Var och hur arbetar vi under pågående pandemi?

Placering på företagets huvudkontor i Stockholm, men under rådande omständigheter drivs det mesta arbetet på distans. Företagets policy bygger på myndigheternas rekommendationer vilka följs och uppdateras löpande givet utvecklingen av covid-19 och arbetets placering anpassas därefter.

Period och omfattning

Hyruppdraget är på 100% via Interim Marketing Solutions med start av uppdraget helst 1 April 2021 med hänsyn till nuvarande anställning/uppdrag och pågår tom ca 6 månader.

För det här uppdraget samarbetar vi med Interim Marketing Solutions. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johan Larsson, på mail johan@interimmarketing.se    

Vi ser fram emot att ta del utav din ansökan snarast. Urval och intervjuer genomför vi löpande och uppdraget kan därför tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med din ansökan. Du ansöker enkelt med hjälp utav din LinkedInprofil genom att klicka på ansökningsknappen.   

Välkommen med din ansökan!   

Johan Larsson, Headhunter / CEO / Founder

Interim Marketing Solutions AB

Interim Marketing Solutions hjälper företag att matcha hyr- och interimskonsulter samt rekryterar till alla befattningsnivåer inom marknad och sälj.

interimmarketing.se