Behov av rekryteringstjänster eller en interimslösning?
Vi på IMS är experter på interim management, hyrkonsulter, bemanning och rekryteringstjänster inom marknad och försäljning, men har också uppdrag inom andra områden. Vi möter dina behov med tillgänglighet, enkelhet och erfarenhet. Välkommen.
Hitta rätt kandidat för dig
Alla företag och organisationer är unika. Därför lär vi känna dig och ditt företag för att hitta er bästa kandidat. Vi presenterar endast kandidater med god affärsförståelse, rätt kompetens, attityd och passande personlighet. På IMS är vi specialister inom marknad och försäljning, men har ett stort kontaktnät inom andra branscher där vi snabbt når skickliga och lämpliga kandidater för dig.
Smidig och snabb process
Vi jobbar målinriktat för att möta dina behov och för att det ska bli en smidig och snabb process. Med vårt stora engagemang, vår flexibilitet och vår höga tillgänglighet får ditt uppdrag bästa möjliga lösning. På IMS lyssnar vi aktivt innan vi pratar, och frågar innan vi erbjuder lösningar. Alltid med dina behov i fokus.
Vår erfarenhet är din trygghet
Vi har över 20 års inhouse-erfarenhet från försäljning och marknad och mer än 25 års byrå-erfarenhet från att matcha uppdragsgivare med de bästa interimskonsulterna och kandidaterna. Här vilar ditt uppdrag i trygga händer tack vare vår seniora kompetens och vår förmåga att förstå er affär.
Kontakta oss
Allting börjar med ett möte. Kontakta oss, så bokar vi ett kostnadsfritt möte där vi pratar mer om hur vi kan hitta den bästa kandidaten för ditt uppdrag. Välkommen.
Vad innebär en rekrytering?
Varje projekt är unikt och vi börjar alla projekt med att lyssna på vår uppdragsgivare och deras kompetensbehov. Vi använder en beprövad och framgångsrik rekryteringsprocess där vi i alla steg säkerställer och kvalitetssäkrar att våra kunder får de mest lämpliga kandidaterna. Samtidigt är vi lyhörda och flexibla för unika önskemål från våra uppdragsgivare oavsett om det gäller publika eller konfidentiella rekryteringsuppdrag.
Rekrytering omfattar processen att hitta och anställa den mest kvalificerade kandidaten (inifrån eller utanför en organisation) för ett jobb. Viktiga aspekter är tid och att metoden är tids- och kostnadseffektiv.
IMS rekryteringstjänster erbjuder befattningar inom de flesta branscher, såväl generalister som specialister och ledare. Vi har specialistkompetens inom marknad och försäljning men rekryterar inom i stort sett alla områden.
Vi på IMS är med på hela resan från att ta fram lämpliga kandidater genom kvalificerad search, genomföra intervjuer och referenssamtal. Vid de flesta av våra projekt ingår också olika typer av personlighetstester. Vi har hjälpt företag att rekrytera över hela Sverige:
Vår rekryteringsprocess
För att öka effektiviteten och att säkerställa att kandidaten överensstämmer med urvalsprocessen utför vi följande steg:
1. Vår uppdragsgivare specificerar sitt behov
2. IMS sätter samman en befattningsprofil
3. Profilen bekräftas av vår uppdragsgivare
4. IMS kommunicerar befattningen i olika kanaler och genomför search i egna och externa nätverk
5. IMS genomför intervjuer med lämpliga kandidater
6. Konsulterna presenteras för uppdragsgivaren
7. Uppdragsgivaren väljer konsult/kandidat
8. IMS upprättar kontrakt med konsulten för uppdragsgivarens räkning
Konsult – och kandidatgaranti
För IMS är det ytterst viktigt att våra kunders förväntningar infrias. Om våra uppdragsgivare inte upplever att vald interimskonsult eller kandidat matchar förväntningarna och vill avbryta uppdraget/provanställning genomför IMS en för uppdragsgivaren 100% arvodesfri matchning av en ny interimskonsult/kandidat. Ersättningsgarantin gäller under de första 3 månaderna från start av uppdraget/anställningen.