info@interimmarketing.se
0705-59 61 02
Björnvägen 3
183 60 Täby

Om IMS

Vi erbjuder interims- och hyrlösningar för längre och kortare uppdrag​ samt search och rekrytering på alla befattningsnivåer – från assistent till chefspositioner.

Vi har bred kompetens och erfarenhet inom Professional Services med specialisering inom marknad, försäljning och kvalificerade supportroller, specialister och chefer inom operations.

Vi som arbetar på IMS har alla egen erfarenhet av ledande och linjebefattningar inom näringslivet vilket ökar vår kund- och affärsförståelse.

Vår framgång bygger på en outtröttlig passion att fördomsfritt matcha individer och företag för att uppnå deras bästa potential.

2022 utsågs IMS till en av årets gaseller, ett bevis på att vi lyckats möta individers och våra kunders behov och uppnå deras affärsmål.

Varför vi heter det vi heter

IMS – Interim Marketing Solutions är en affärspartner som erbjuder interims- och hyrlösningar för längre och kortare uppdrag​ samt search och rekrytering på alla befattningsnivåer – från assistent till chefspositioner. Vi har bred kompetens och erfarenhet inom Professional Services med specialisering inom marknad, försäljning och kvalificerade supportroller, specialister och chefer inom operations.

IMS rekryteringskonsulter har alla egen erfarenhet av ledande roller inom näringslivet vilket ökar vår förståelse för våra kunders olika utmaningar. Vår framgång bygger på en outtröttlig passion att fördomsfritt matcha individer och företag för att uppnå deras bästa potential.

2022 utsågs IMS till en av årets gaseller, ett bevis på att vi lyckats möta individers och våra kunders behov och uppnå deras affärsmål.

Namnet IMS har sin historia från insikten att utvecklingen på de flesta områden går snabbare än vad vi förstår och ofta kan anpassa oss till. Därför måste IMS vara lite snabbare och lite mer förändringsbenägna än våra kollegor i branschen.

I- Interim

Interim i vårt namn handlar om att vi ser behovet av andra lösningar för att fylla, inte rutan i organisationsschemat, utan den kompetens som ett företag saknar nu och/eller en tid framåt.

M – Marketing

Marketing handlar om att förstå sin marknad, sina kunder och kunna anpassa sig till deras situation och behov.

S – Solution

Nya utmaningar kräver nya lösningar och kräver att vi kvalitetssäkrarar våra lösningar på ett nytt sätt. Det är vårt S i vårt namn, som står för solution, där vi alltid vill hitta och kvalitetssäkra den bästa lösningen för våra kunder i denna snabbt utvecklande värld vi befinner oss i.
Vi på IMS har interna arbetssätt för att kvalitetssäkra att våra lösningar på kompetensbehov har förmågan och kunskapen att kunna leverera i denna värld av helt nya krav på arbetssätt, arbetsmiljö, ledarskap och leveranser. Vi är också ödmjuka inför allt vi inte vet kommer att hända och är alltid öppna för nya Solutions.

Johan Larsson, CEO, Headhunter och grundare

2010 startade Johan Interim Marketing Solutions som matchar företags behov av hyrkonsulter och rekryterar till alla nivåer inom primärt marknad- kommunikation och försäljning men även inom många andra områden.

Johan Larsson har arbetat med medie, marknad, kommunikation och försäljning såväl som specialist som generalist och ledare. Hans erfarenhet av dessa roller är inom bl a Delicard, Vodafone, Accor Services, PwC och Bonnier. Nu hyr han ut konsulter och rekryterar till linjebefattningar och konsultuppdrag för att hjälpa företag att optimera sin kompetensförsörjning i organisationen.

Anette Andersson, searcher och rekryterare

Anette Andersson har en bakgrund inom finans på Munksjö och har de senaste 16 åren arbetat brett med kompetensförsörjning inom flertalet branscher.

Hon har searchat och rekryterat både specialister och ledare samt även arbetet med interimsuppdrag, bl a tjänster inom teknikorienterade bolag; energibolag, konsultföretag, retailföretag och bolag med tillverkande verksamhet.

Anette har en bred erfarenhet av befattningar inom ekonomi, finans, HR, marknad och inköp för i huvudsak tillverkande företag men också retail inom små och medelstora bolag; ägarledda och börsnoterade

Susanne Waering, affärsutveckling och talent acquisition

Susanne är en erfaren ledare och affärsområdeschef inom rekrytering och interimslösningar och har totalt 25 års erfarenhet inom Professional Services där hon framför allt hjälpt bolag och organisationer i alla branscher med talent acquisition, rekrytering och Executive search på alla nivåer med fokus främst på support till ledning och kontor samt chefs- och specialistroller inom affärsstöd.

Susanne började sin professionella karriär inom Investment Banking på Enskilda Securities och Management support på McKinsey & Company och har därefter varit verksam inom kompetensförsörjningsområdet med operativa och ledande roller inom flera bolag, bland annat som grundare till Sense Talents.

Susanne Waering har senast verkat som Head of Business Support med fokus på personal- och ledningsfrågor, utveckling och ansvar för affären, rekrytering och searchuppdrag.

Hitta rätt kompetens till ditt företag

Vi har gärna ett förutsättningslöst samtal kring din kompetensförsörjning. Hör gärna av dig till oss!

Kontakta oss